Chateau GrandCastle v Liptovskom Hrádku je dokonalo nedokonalý

107,392FansLike
190,236FollowersFollow
108,606FollowersFollow

Milan Bez Mapy, travel bloger, ktorý od roku 2013 trhá Slovákov z kancelárskych stoličiek. Autor knihy Influencer a blogu Bez Mapy s takmer dvoma miliónmi prečítaniami ročne. Dvojnásobný víťaz Social Awards a v roku 2023 druhý najvplyvnejší influencer na Slovensku podľa Forbes.

Milan Bez Mapy

bloger & spisovateľ

Chateau GrandCastle patrí medzi tie hotely na Slovensku, ktoré si jednoducho zapamätáš ešte dlho po tom, ako sa odubytuješ. Hovorí sa o ňom aj v zahraničí. V tejto recenzii ti ukážem, ako vyzerala moja izba, priestory hotela, raňajky, wellness a čo sa dá robiť v okolí kaštieľa a hradu. Ubytovanie v Chateau GrandCastle malo však pre mňa jednu veľkú pridanú hodnotu – autentickosť. Čítaj ďalej, aby si vedel, čo od ubytovania očakávať.

Chateau GrandCastle recenzia

Chateau GrandCastle je štvorhviezičkový hotel v Liptovskom Hrádku. Vyskúšal som si tu ubytovanie na jednu noc so všetkým, čo k tomu patrí. Prečítaj si moju recenziu na Chateau GrandCastle. Hotel sa nachádza v kaštieli, ktorý bol dobudovaný k pôvodnému historickému hradu. Ten priebežne prechádza rekonštrukciou a aktuálne odhaľujú jaskyňu.

• TIP: Po hrade sa sa konajú každý deň prehliadky so sprievodcom. Ubytovaní hostia ich majú zadarmo. Určite odporúčam absolvovať prehliadku hneď v prvý deň, keď sa tu ubytuješ, rovnako, ako som to spravil ja. Dalo mi to perfektný obraz toho, ako hrad s kaštieľom vznikli, čo sa s nimi dialo v priebehu stáročí, ako schátrali a kto ich zachránil. O hrade v Liptovskom Hrádku, jeho histórii a o tom, ako vďačé dvom ženám, ktoré sa nikdy nestretli, za svoju existenciu, si prečítaj celý článok.

Čo majú spoločné Magdalena Zai a Dagmar Machová?

V tomto článku viackrát spomeniem Magdalenu Zai. Na listine majiteľov hradu sa priebežne objavovala ako manželka, no hrad nikdy nevlastnila. Jeden z jej manželov jej nechal k hradu postaviť kaštieľ v ktorom je dnes Chateau GrandCastle. Keďže podľa vtedajších zákonov nemohli byť ženy vlastníkmi hradov a kaštieľov, keď jej manžel zomrel, musela si nájsť nového, ktorý by pre ňu hrad s kaštieľom kúpil aby v ňom mohla naďalej žiť. Nakoniec jej tu bolo dovolené ostať na stálo. Zo všetkých majiteľov tu žila najdlhšie, a to až 23 rokov.

Spolu sa Magdaléna vydala kvôli hradu až päťkrát a každý z jej manželov nežil dlhšie, ako štyri roky po svadbe. Vraj zomreli prirodzenou smrťou. Magdalenou Zai sa inšpirovala aj dnešná majiteľka, pani Dagmar Machová. Hrad s kaštieľom kúpila a kráča po stopách Magdalény. Chce toto miesto zveľaďovať, udržovať a pokračovať v línii ženy, ktorá bola hradnou pani. S pani Dagmar Machovou sme sa stretli osobne a hneď našli spoločnú reč – obaja milujeme Austráliu a Čičmany.

Chateau GrandCastle recenzia
Zadná časť kaštieľa.
Chateau GrandCastle recenzia
V chodbách.
Chateau GrandCastle recenzia
Byť tak hradným záhradníkom…

Izby a ubytovanie v Chateau GrandCastle

Je potrebné uvedomiť si jednu vec – ide o ubytovanie v historickej budove, ktorá podlieha zákonu o ochrane pamiatkového fondu. Hoci je kaštieľ s hradom v súkromnom vlastníctve, každú jednu úpravu musia konzultovať s historikmi a dať si ju schváliť. Očakávaj preto autentickú skúsenosť a nie moderný hotel. Presne toto sa mi na ubytovaní v Chateau GrandCastle páčilo najviac, jeho autentickosť. Akonáhle som vošiel do izby, videl som fresky na strope, staré drevené skrine, hrubé knihy vo vitrínach a vŕzgajúce parkety. Na chodbách rytierske brnenie a zrkadlá.

Čakal by si toto v štvorhviezdičkovom hoteli? Práve tieto detaily dodávajú Chateau GrandCastle jeho atmosféru a svojim hosťom tak veľmi reálne približujú život na zámku taký, aký bol naozaj. Hrubé múry, menšie okná a vysoké stropy. Odporúčam! A navštív tiež hradnú vínnu pivnicu. To by bolo možno na ďalšiu recenziu, haha.

Chateau GrandCastle recenzia
Môj apartmán.
Chateau GrandCastle recenzia
Autentické zariadenie.
Chateau GrandCastle recenzia
Vaňa s nohami?
Chateau GrandCastle recenzia
S týmto sa volá na recepciu?
Chateau GrandCastle recenzia
Noc v kaštieli? Mám sa báť?

Reštaurácia Magdaleny Zai v Chateau GrandCastle

Chateau GrandCastle má vlastnú reštauráciu Magdaleny Zai. Kto bola Magdalena Zai som vysvetlil na začiatku článku. Reštaurácia dostala meno reštaurácia Magdaleny Zai a všetko čo som ochutnal, chutilo vynikajúco. No a keďže meno Magdalena Zai je tu naozaj dôležité a spomína sa všade, v menu som tiež objavil dezert Magdaleny Zai a kávu Magdaleny Zai. Dal som si oboje, haha.

Do reštaurácie sa môžeš, samozrejme, prísť najesť aj v prípade, že nie si ubytovaný hosť. Ja som si tu dal aj večeru, dobré víno a k ubytovaniu som mal aj raňajky. Tie prebiehajú formou švédskych stolov a je tu všetko, čo treba. Cereálie, vajcia, šunky ako mortadela (veľa hostí je z Rakúska), bio jogurty, káva či džúsy a pečivo. Také klasické raňajkové menu z ktorého si vyberie každý. Keďže mi perfektne vyšlo počasie, ráno som si privstal a bol na raňajkách prvý, haha. Zobral som si ich von a užíval si to ranné ticho.

Reštaurácia Magdaleny Zai má fakt perfektnú terasu obklopenú zeleňou a kvetmi, kde si viem predstaviť, že by som raňajkoval každé ráno. Odteraz vždy keď pôjdem okolo, zastavím sa tu na kávu.

reštaurácia magdaleny zai
Dezert Magdaleny Zai.
Chateau GrandCastle recenzia
Foie gras.
Chateau GrandCastle recenzia
Káva Magdaleny Zai.
Chateau GrandCastle recenzia
Raňajky.
Chateau GrandCastle recenzia
Morkadela.
Chateau GrandCastle recenzia
Terasa.
Chateau GrandCastle recenzia
Príjemné posedenie vonku.
Chateau GrandCastle recenzia
Areál hradu.
reštaurácia magdaleny zai
Reštaurácia Magdaleny Zai.
reštaurácia magdaleny zai
Dobrú chuť.

Wellness a spa v Chateau GrandCastle

Chateau GrandCastle má aj vlastný mini wellness. Bohužiaľ, fotky z neho sa mi kvôli prítmiu nepodarili, no pozri si ich vlastné na oficiálnej stránke hotela. Je tu bazén a vírivka. Wellness je otvorený od 15:00 do 22:00 a je iba pre ubytovaných hostí. To znamená, že v ňom budeš mať dosť súkromia.

Čo vidieť v Liptovskom Hrádku

Chateau GrandCastle nájdeš v Liptovskom Hrádku. Nad mestom, asi tri minúty peši od hotela, stojí Skalka odkiaľ je pekný výhľad na celý Liptovský Hrádok, Chateau GrandCastle a časť Tatier. Určite ti pri ceste okolo odporúčam zastaviť sa tu, vybehnúť hore na Skalku (čo je asi minútové šľiapanie do kopca), užiť si výhľad a následne sa ísť najesť do reštaurácie Magdalény Zai.

Chateau GrandCastle recenzia
Liptovský Hrádok.
Chateau GrandCastle recenzia
Pohľad zo Skalky.

Ubytovanie v Chateau GrandCastle hodnotím v tejto recenzii veľmi pozitívne. Pred tým, než sem prídeš, si však uvedom, že ide o ubytovanie v kultúrnej pamiatke. Užšie chodby, menšie okná a vysoké stropy sú tu presne tie isté, ktoré tu boli aj v roku 1600, keď tu žila Magdalena Zai. Budeš mať teda veľmi autenticko-historický zážitok, ktorý dopĺňa nábytok, ktorý dýcha históriou.

Keď som prvýkrát vošiel do svojho apartmánu, mal som pocit, že som na prehliadke v múzeu. Nebol som – na tie stoličky som si mohol prvýkrát v živote sadnúť (vždy som to chcel skúsiť). Zo všetkého najviac odporúčam reštauráciu a na príjemný relax využi wellness. Avšak, začni prehliadkou hradu, ktorú máš ako ubytovaný hosť zadarmo.