Danubiana výstava mi ukázala cecky a predstavila Pičusa

107,392FansLike
190,236FollowersFollow
108,606FollowersFollow

Milan Bez Mapy, travel bloger, ktorý od roku 2013 trhá Slovákov z kancelárskych stoličiek. Autor knihy Influencer a blogu Bez Mapy s takmer dvoma miliónmi prečítaniami ročne. Dvojnásobný víťaz Social Awards a v roku 2023 druhý najvplyvnejší influencer na Slovensku podľa Forbes.

Milan Bez Mapy

bloger & spisovateľ

Milujem galérie a navštevujem ich pomerne často, najmä keď cestujem. Očarili ma galérie v New Yorku, Londýne či Kodani a taktiež Danubiana výstava v Bratislave. S hrôzou som ale zistil, že tie Slovenské akosi vynechávam. Danubiana výstava mi teda prišla ako super nápad na strávenie voľného dňa v Bratislave. Aktuálna výstava sa mi veľmi páčila a celý zážitok zaklincovala štýlová kaviareň a veľké cecky.

Danubiana výstava je poučná a vulgárna zároveň

V tomto článku sa dočítaš:

• Ako sa dostať do Danubiany pomocou mhd alebo loďou,
  • koľko stojí vstupné v Danubiana,
  • aké sú otváracie hodiny,
  • čo sa mi v galérii Danubiana páčilo a čo nie.

Danubiana výstava
Občas chcem len sedieť a pozerať na obrazy.

Ako sa dostať do Danubiany pomocou MHD? Autobus č. 90 ide od Nového SND priamo ku galérii. Autobus č.91 ide z pod Nového Mosta do Čunova.

Ako sa dostať do Danubiany loďou z Bratislavy? Loď odchádza počas víkendov a štátnych sviatkov z prístavu na Fajnorovom nábreží o 13:30. Z Danubiany sa vracia naspäť do Bratislavy o 16:30.

Otváracie hodiny v Danubiana: Utorok až nedeľa od 10:00 do 18:00, pondelky zatvorené.

Cena vstupného:  Danubiana výstava stojí 10 € dospelí a 5 € študent. Najskôr sa mi to zdalo celkom dosť, no rozsiahlosť výstavy ma presvedčila, že cena vstupného je úplne na mieste.

Danubiana výstava
Milujem kreatívne nápady a v tejto mozaike som videl všetky dokopy.
Občas sa musím pozrieť poriadne z blízka a to hlavne na ťahy štetcom.
Každý je iný.

Galéria stojí pri vodnom diele, takže má super atmošku. Zo všetkých strán ju obklopuje voda a cítil som sa tu ako na mori. Sú tu stále inštalácie a výstavy, no niektoré diela sa tu pravidelne menia. Našťastie nejde o také to moderné umenie, aké som videl v New Yorku, teda biele plátno s absolútne ničím. Sú tu skutočne pekné obrazy a sochy. Pobavili ma aj názvy diel ako na príklad Pičus od Viktora Freša, či spoločná fotka dvojníkov Majkla Džeksona, Marilyn a Stalina. Danubiana výstava ma aj rozosmiala.

Na prízemí som našiel štýlovo zariadenú kaviareň, s výhľadom na vodu a čajky. Majú super orechový koláč – proste paráda, hra klavíra, výhľad na Dunaj a rýchle sacharidy. Jediné, čo mi vadilo bolo, že sa v kaviarni nedalo platiť karou.

[socialpoll id=“2438254″]

„Napni biceps“ – „To už je!!!!!!!!“
Je tu toho naozaj veľmi veľa.
Niektoré diela som však nepochopil.
Danubiana výstava
S týmto môžem len súhlasiť 🙂

Na záver som sa prešiel aj po vonku a po streche galérie, kde sú stále umelecké inštalácie. Majú kovových moriakov a sochu spermie so zrkadlom (pozerať sa na spermiu a vidieť seba samého je čudné). Prišiel som na to, že nemusím cestovať lietadlom na koniec sveta a prestupovať v Ugande, aby si mal super cestovateľský zážitok. Niektoré zážitky mám priamo pod nosom v Bratislave .

TIP: Pozri si, päť psycho obrazov, ktoré ma vydesili v Dánskej národnej galérii.

Občas mám zvláštne asociácie. Ideme ďalej.
Návštevu naozaj odporúčam.

Môj nápad navyše: Zober niekoho a dajte si obed v Čunove a prejdite sa peši do Danubiany. Naozaj môžem odporúčiť reštauráciu Attila Čunovská Csárda – je to jedna z najlepších v Bratislave a dá sa tam platiť kartou 🙂

restauracia carda cunovo
Samé mäso, to môžem!

Milan „Bez Mapy“ Bardún, cestovateľský blog, ktorý trhá Slovákov z kancelárskych stoličiek od roku 2013 PS: Páčil sa alebo ti pomohol tento článok? Poďakuj sa mi kávou 🙂

Uložiť

10 COMMENTS

1. nechali sme sa inspirovat, navstivili sme Danubianu a boli sme velmi milo prekvapeni, ake to je uzasne miesto, pre mna asi najkrajsie miesto v BA (po starom meste). V ramci vyletu sme zasli do restauracie SLUK v Rusovciach – odporucam 🙂

Pridať komentár:

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Najnovšie články

Dnes najčítanejšie

error: Obsah podlieha autorskému zákonu a bez súhlasu autora ho nieje možné kopírovať.